تعداد مقالاتی که منتشر میکنید، تأثیر زیادی بر مسیر حرفه ای شما دارند. اما تعداد استنادات به مقالات شما نیز به همان اندازه مهم است. زیرا نشان دهنده تأثیر پژوهش شما بر حوزه علمی است. تعداد سایتیشن مقاله یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی عملکرد مقالات علمی محسوب میشود. لذا نویسندگان همواره به دنبال افزایش سایتیشن مقاله های خود هستند. در این راستا، موسسه دانش پژوه راهکاری منحصر به فرد برای افزایش سایتیشن و ارتقای شهرت علمی شما از طریق خرید سایتیشن مقاله ارائه می دهد!
افزایش سایتیشن نه تنها برای پژوهشگران بلکه برای مجلات علمی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه مقالات یک مجله بیشتر مورد استناد قرار بگیرند، ضریب تأثیر مجله نیز افزایش خواهد یافت. ضریب تأثیر (Impact Factor یا IF) یکی از مهمترین شاخص های سنجش کیفیت و میزان تأثیرگذاری مجلات علمی است.
این شاخص نشان میدهد که به طور میانگین، مقالات یک مجله چند بار در سایر مقالات علمی استناد شدهاند. افزایش سایتیشن مقالات، نه تنها باعث ارتقای ضریب تأثیر مجله میشود، بلکه اعتبار علمی، میزان دیده شدن و تأثیرگذاری پژوهش های منتشر شده را نیز بهبود میبخشد.
سایتیشن چیست؟
سایتیشن (Citations) یا استناد یا رفرنس دهی به مقاله، معیاری برای سنجش تأثیرگذاری تحقیقات هستند. هر چه تعداد سایتیشن مقاله بیشتر باشد، نشان دهنده آن است که آن مقاله از اهمیت و اعتبار بالاتری برخوردار است. ارجاعات فراوان به یک نویسنده یا مقاله وی، نشاندهنده اعتبار و اهمیت آن است و شاخصی برای سنجش اعتبار و نفوذ او به شمار میرود.
میزان سایتیشن مقاله، نشان دهنده کیفیت مقاله است و افزایش سایتیشن مقاله، بر افزایش رتبه فردی پژوهشگر در دانشگاه، افزایش شانس موفقیت در رقابتهای پژوهشی و دریافت حمایتهای مالی، تقویت همکاری های علمی و فرصتهای آکادمیک بینالمللی و افزایش h-index تاثیر گذار است. بنابراین تمایل به خرید سایتیشن برای مقاله، تقریباً در بین محققان جهانی امری رایچ است.
خرید سایتیشن مقاله و خرید ارجاع به مقاله
ما در موسسه دانش پژوه، خدمات گسترده ای برای افزایش سایتیشن مقاله ارائه می دهیم. محققین موسسه دانش پژوه، به منابع علمی مختلف دسترسی دارند و همواره در حال نگارش و چاپ مقاله در معتبرترین مجلات در رشته های مختلف هستند و می توانند مقالات مرتبط شما را در مقالات خود بگنجانید.
نویسندگان حرفهای ما بسیار ماهر هستند. پژوهشگران ما مقالات خود را در نشریات با ضریب تأثیر بالا و دسترسی آزاد چاپ می کنند. چنین استناداتی به مقاله شما، باعث افزایش هم تعداد استناد و هم باعث افزایش اعتبار مقالات شما می شوند. جهت سفارش خدمات افزایش سایتیشن و آگاهی از شرایط خرید سایتیشن مقاله با ما تماس بگیرید.
علاوه بر این، ما اهمیت کلیدواژه ها و تکرار آنها را درک میکنیم و میتوانیم مقاله شما را برای بهبود ارتباط، بهینهسازی کنیم. تبلیغ کار شما از طریق رسانه های اجتماعی و شبکه های علمی میتواند به افزایش سایتیشن مقاله شما کمک کند.
خرید سایتیشن هدفمند، مسیر دیده شدن مقالات شما را هموار میسازد.
از خدمات تخصصی افزایش سایتیشن ما بهرهمند شوید و تأثیر علمی مقاله خود را تقویت کنید.
فرق سایتیشن و اچ ایندکس
در گستره وسیع پژوهش های علمی، دو شاخص کلیدی برای ارزیابی کار یک پژوهشگر اهمیت ویژه ای دارند: تعداد سایتیشن و شاخص h-index. این شاخص ها، هر یک با دیدگاه منحصر به فرد خود، مسیر درک تأثیر و بهره وری علمی یک پژوهشگر را نشان می دهند.
تعداد سایتیشن یا ارجاعات، برابر با تعداد دفعاتی است که یک مقاله مورد استناد قرار می گیرد و نشاندهنده میزان تأثیر آن مقاله در جامعه علمی است.
اما شاخص h-index، که معیاری پیچیده تر است، بین تعداد مقالات یک پژوهشگر و دفعات ارجاع به آن مقاله ها توازن برقرار میکند و دیدی جامع از خروجی علمی پژوهشگر ارائه میدهد. این شاخص به این صورت تعریف میشود که پژوهشگری دارای شاخص اچ ایندکس برابر با h است اگر h مقاله از او منتشر شده باشد که هر یک از آن ها حداقل h بار مورد ارجاع قرار گرفته باشند. به عنوان مثال، شاخص h برابر با ۱۰ بدین معناست که پژوهشگر ۱۰ مقاله دارد که هر کدام دست کم ۱۰ بار ارجاع شدهاند.
مجموعه این شاخص ها پایه ارزیابیهای علمی را تشکیل میدهند و ضمن ارائه بینش های ارزشمند، به جنبه های گوناگون تأثیرگذاری علمی توجه دارند. در واقع، اهمیت شاخص های اچ ایندکس و تعداد ارجاعات بسته به زمینه و اهداف خاص ارزیابی متفاوت است. این شاخصها برای همه شرایط یکسان نیستند و اهمیت آنها با توجه به اهداف و شرایط خاص ممکن است تغییر کند.
تعداد ارجاعات معیاری ساده و سرراست است که نشان میدهد یک مقاله چند بار توسط دیگر آثار مورد ارجاع قرار گرفته است. این معیار به طور مستقیم تأثیر یک تحقیق خاص را نشان میدهد، اما نمیتواند دیدی کلی از تأثیر مجموعه آثار یک پژوهشگر ارائه دهد.
در مقابل، شاخص اچ ایندکس، در سطح نویسنده عمل میکند و تلاش دارد هم بهره وری (تعداد مقالات) و هم تأثیرگذاری (تعداد ارجاعات) را در نظر بگیرد. این شاخص برای پژوهشگران تازهک ار ممکن است چندان منصفانه نباشد؛ زیرا آنها هنوز فرصت زیادی برای دریافت ارجاعات بالا نداشته اند.
واقعیت این است که هیچ معیار واحدی نمیتواند به تنهایی تمام ابعاد تأثیر علمی را نشان دهد. هر یک از این شاخصها دیدگاه منحصر به فردی ارائه میدهند و معمولاً به صورت ترکیبی برای ارزیابی جامع تر به کار میروند. به عنوان مثال، تعداد ارجاعات ممکن است برای بررسی تأثیر یک مقاله خاص مناسب تر باشد، در حالی که شاخص اچ ایندکس میتوانند برای ارزیابی جایگاه کلی یک پژوهشگر در رشته تخصصی اش مفیدتر باشند.
سایتیشن مقاله در گوگل اسکالر
برای مشاهده سایتیشن مقاله در گوگل اسکالر:
-
- وارد سایت گوگل اسکالر شوید.
- عنوان مقاله مورد نظر را در نوار جستجو وارد کنید و Enter را بزنید.
- از میان نتایج، مقاله مورد نظر را پیدا کنید.
- زیر هر نتیجه، چند گزینه را نشان می دهد که یکی از آنها (سومین گزینه) [عدد] Cited by است. این عدد نشان می دهد که این مقاله چند بار توسط مقالات دیگر ارجاع داده شده است و سایتیشن مقاله را نشان می دهد. به عنوان مثال cited by 212 : یعنی این مقاله ۲۱۲ بار ارجاع شده است.
- اگر روی “[عدد] Cited by” کلیک کنید، می توانید لیستی از مقالاتی که به این مقاله ارجاع داده اند را مشاهده کنید.
خدمات افزایش سایتیشن موسسه دانش پژوه
خدمات افزایش سایتیشن و خرید سایتیشن برای مقاله، اهمیت زیادی دارد زیرا هر پژوهشگری که دارای پروفایل شخصی در Google Scholar، Scopus و Web of Science است، همواره تلاش میکند تا شاخص اچ ایندکس (H-index) خود را افزایش دهد.
ارجاعات بیشتر باعث افزایش اعتبار پژوهشی، ارتقای شاخصh-index ، افزایش رتبه فردی در دانشگاه، بالا بردن شانس موفقیت در رقابت های پروژه های تحقیقاتی و دریافت گرنت ها میشود. تعداد ارجاعاتی که یک مقاله دریافت میکند، نقش کلیدی در سنجش میزان تأثیر آن ایفا میکند.
موسسه دانش پژوه، خدمات افزایش سایتیشن را به شکل حرفه ای برای پژوهشگران طراحی کرده است و به طور مؤثر تعداد ارجاع به مقاله شما را افزایش می دهد.
با استفاده از خدمات افزایش سایتیشن موسسه دانش پژوه:
✅ میتوانید تعداد ارجاعات خود را به شکل قابلتوجهی افزایش دهید.
✅ تأثیر علمی و اعتبار آکادمیکتان را ارتقا دهید.
✅ و در حوزه تخصصیتان بیشتر شناخته شوید.
ما از روشهای اخلاقی و مبتنی بر اصول پژوهشی برای افزایش سایتیشن مقاله شما استفاده میکنیم. روش های ما مطابق با اصول اخلاقی ترویج علمی است. ما از تولید مصنوعی ارجاع یا ارجاع های نامرتبط استفاده نمیکنیم. بلکه دسترسی و دیده شدن پژوهش شما را به صورت طبیعی و هدفمند افزایش میدهیم.
پژوهشگران و اساتید حرفه ای موسسه دانش پژوه، همواره در تلاش برای نگارش و چاپ مقاله ISI در ژورنال های معتبر هستند. همچنین برخی از اعضای تیم ما، به عنوان داور بسیاری از ژورنال ها فعالیت می کنند. ما می توانیم هنگام نگارش مقالات خود و یا داوری مقالات، مقاله شما را بررسی کرده و به مقالات شما ارجاع دهیم.
تیم ما با توجه به حوزه تحقیقاتی، اهداف و مخاطبان هدف شما، برنامهای اختصاصی برای افزایش سایتیشن مقاله شما طراحی خواهد کرد.
هزینه افزایش سایتیشن و خرید سایتیشن برای مقاله بسته به تعداد سایتیشن مورد نیاز متفاوت هستند. برای دریافت قیمتگذاری دقیق، لطفاً با تیم ما تماس بگیرید تا بر اساس نیاز خاص شما، هزینه افزایش سایتیشن و خرید سایتیشن را براورد کنیم. برای براورد هزینه افزایش سایتیشن، می توانید لینک مقالات خود را از طریق واتزاپ برای ما ارسال نمایید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخ گویی به شما هستند.
خرید سایتیشن هدفمند، مسیر دیده شدن مقالات شما را هموار میسازد.
از خدمات تخصصی افزایش سایتیشن ما بهرهمند شوید و تأثیر علمی مقاله خود را تقویت کنید.
روش افزایش سایتیشن مقاله
تعداد استناد به یک مقاله پژوهشی، نشانگر مهمی از میزان دیده شدن آن توسط سایر پژوهشگران و موسسات است و معیار مهمی برای پژوهشگران به شمار می رود. به همین دلیل، محققان و موسسات همواره به دنبال روشهایی برای افزایش سایتیشن مقالات خود هستند.
با وجود روشهای مختلف، دستیابی به این هدف به دلیل وجود عوامل تأثیرگذار متعدد، راهکار قطعی و مشخصی ندارد. با بررسی سیستم های اساسی شمارش ارجاعات توسط محققان، الگوهایی در داده ها پدیدار شده که عواملی را نشان می دهد که ممکن است بر میزان ارجاع به یک مقاله خاص تأثیر بگذارد.
اگر می خواهید برای به حداکثر رساندن تأثیرگذاری، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشی خود را در مدت کوتاهی افزایش دهید، می توانید از تکنیک های ساده ای که در این جا به آنها می پردازیم، استفاده کنید. این روشها مستقیماً به کیفیت مقاله، شیوه نگارش و … مرتبط هستند. این عوامل عبارتند از:
- مقاله با کیفیت بنویسید: اولین روش افزایش سایتیشن مقاله و دیده شدن و استناد، نگارش یک مقاله باکیفیت است. مقالات باکیفیت بر پایه تحقیقات معتبر، مفید، جدید و جالب بنویسید. مقالاتی که ارزش استناد دارند، مشکلات آزاردهنده را توصیف می کنند، روش های نوآورانه را ترسیم می کنند، نتایج پیشگامانه را گزارش می دهند و ایده های جدید را به اشتراک می گذارند.
ارائه یک کار علمی عالی برای دستیابی به تعداد بالای استناد، امری ضروری است و همیشه بهترین نقطه شروع است، در حالی که برتری مداوم در طول حرفه منجر به مجموعه ای از پژوهش های برجسته و پر استناد می شود.نکته دیگری که هنگام نوشتن یک مقاله باکیفیت باید در نظر بگیرید این است که مقاله بر پایه پژوهش محکم، یافتههای قابل توجه و مباحث قوی باشد.همچنین، مقاله باید با زبانی واضح و روششناسی و تحلیل آماری مناسب ارائه شود. مقاله ضعیف یا فاقد نوآوری، نمیتواند به خوبی توجه پژوهشگران را جلب کند و استنادات خوبی دریافت نماید. حتی اگر مقاله شما پذیرش مجله را کسب کند، ممکن است در میان صدها پژوهش مشابه و پر استناد گم شود. این یعنی شانس کمی برای دریافت استناد دارد.
- به گونه ای بنویسید که قابل استناد باشد: مقاله ای که نامفهوم، نامنظم و پر از اشتباهات گرامری باشد، به طور موثر با خوانندگان ارتباط برقرار نمی کند یا الهام بخش استناد نمی شود. اما نگارشی که درست، دقیق و منطقی باشد، اقتدار فکری، استدلال های متقاعد کننده و نتایج به یاد ماندنی را منتقل کند، ویژگی هایی هستند که باعث تشویق مخاطب به استناد می شوند. به خاطر داشته باشید که مقاله شما باید واضح و مختصر باشد تا فهرست بندی دقیق و درک فوری خواننده را تضمین کند.
- مقاله مروری بنویسید: مقالات مروری به طور معمول برای ارائه یک نمای کلی از یک موضوع خاص یا سنتز تحقیقات موجود در آن زمینه استفاده میشوند. به همین دلیل، آنها اغلب در بین پربازدیدترین و پراستنادترین مقالات یک مجله قرار میگیرند. یک مقاله مروری بنویسید که به ادبیات پژوهشی در حوزه تخصص خود بپردازد. مقالات مروری تمایل به استناد زیاد دارند و بهترین مقالات مروری، نویسندگان خود را به عنوان متخصصانی با نفوذ فکری در زمینه خود معرفی می کنند. استراتژیک فکر کنید و برای نگارش مقالات مروری، با محققان برجسته همکاری کنید تا از تأثیرگذاری آنها نهایت استفاده را ببرید.
- موضوعاتی را انتخاب کنید که در حال حاضر مورد توجه جدی هستند: مشکلاتی که به شدت نیاز به حل دارند یا مسائلی که به شدت مورد بحث قرار می گیرند، مخاطبان زیادی دارند که مشتاق خواندن (و احتمالاً استناد) مطالب جدید در مورد این موضوع هستند. تحقیقاتی که به ویژه برای تحقیقات آینده و پیشرفت در چنین زمینه ای مفید یا ضروری است، پتانسیل زیادی برای استناد دهی و ارجاع به مقاله دارند.
- ارتباطی بین تحقیقات خود و سوالات اساسی در زمینه تخصصی تان برقرار کنید: اگرچه معمولاً نمی توان به بزرگترین سوالات در چارچوب یک مقاله کوتاه پرداخت، اما روشن کردن اینکه تحقیقات شما چگونه با یک یا چند سوال گسترده در حوزه تخصصی شما مرتبط است، می تواند علاقه و ارجاع به مقاله را افزایش دهد.
- در مقاله های جدید، به مقالات گذشته مرتبط خود استناد کنید: در مقالات جدید خود، به مقالات گذشته خود که مرتبط با زمینه تحقیق جدید شما هستند، ارجاع دهید. با این حال، برای فقط افزایش سایتیشن مقاله، به هر مقاله ای که نوشته اید استناد نکنید. یعنی برای اینکه صرفاً تعداد استناد به خود را بالا ببرید، به تمام مقالاتی که نوشتهاید ارجاع ندهید. خوداستنادی صرفاً به منظور افزایش تعداد استناد شما غیر اخلاقی است و به احتمال زیاد توسط سردبیران مجله و داوران همکار کشف خواهد شد..
- عنوان مقاله را بهینه سازی کنید: بررسی ها نشان می دهد که مقالات با عناوین کوتاهتر و همچنین مقالات با نویسندگان کمتر، تعداد ارجاعات بیشتری دارند. عناوین طولانی، نویسندگان زیاد و علائم نگارش ضعیف تأثیر منفی بر ارجاع به مقاله پژوهشی دارد. همچنین مطالعات نشان داده است که تعداد ارجاعات به مقالاتی که عنوان سوالی دارند کمتر است و استفاده از علامت سؤال در عنوان مقاله، منجر به کاهش ارجاع به مقاله می شود.
پرسیدن سؤال از خواننده، استراتژی بهینه ای برای افزایش تعداد ارجاعات نیست. لذا، از سوال در عناوین خودداری کنید، اما از دونقطه (:) استفاده کنید. هرچند عجیب به نظر می رسد، مقالاتی با عنوان هایی که به صورت پرسشی هستند، نسبت به مقالات با عنوان های اعلامی، کمتر استناد می گیرند، در حالی که مقالاتی که در عنوان خود از دونقطه استفاده می کنند، بیشتر استناد می گیرند.
- از ذکر نام کشورها در عنوان، چکیده یا کلمات کلیدی خودداری کنید: نتایج تحقیقات نشان می دهد که مطالعات سطح کشور در مقایسه با مطالعات گسترده تر در همان موضوع، برای جامعه بین المللی جذابیت کمتری دارند و کمتر مورد استناد قرار می گیرند.
- کلیدواژه ها و چکیده را بهینه سازی کنید: کلمات کلیدی مهمی را انتخاب کنید که محققان در زمینه شما به دنبال آنها هستند. اگر از کلمات کلیدی مهم و جستجو شده به طور مکرر استفاده کنید، مقاله شما در جستجوی پایگاه داده ظاهر می شود. کلمات کلیدی اولین و مهمترین بخش استراتژی افزایش سایتیشن و ارجاع به مقاله شما هستند.
ذکر این نکته ضروری است که استفاده از کلیدواژهها در عنوان و چکیده، به دلیل اینکه اولین بخشهایی هستند که یک پژوهشگر بالقوه آنها را مشاهده میکند، باعث افزایش قابلیت کشف مقاله شما میشود. لذا کلمات کلیدی و عبارات مهم را در عنوان خود و به طور مکرر در چکیده خود به کار ببرید. تکرار کلمات کلیدی و عبارات مهم، مقاله شما را در صدر لیست موتور جستجو قرار می دهد. این باعث می شود مقاله تحقیقاتی شما بیشتر در معرض دید خوانندگان قرار گیرد.
برای یافتن کلمات کلیدی مهم و مرتبط با مقاله تحقیقی خود از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. متأسفانه، گوگل فقط حجم جستجوی تقریبی را ارائه می دهد. با این حال، این ابزارها جزئیات فراوانی به شما می دهند و به شما در انتخاب بهتر کلمات کلیدی کمک می کنند. علاوه بر این، ایده های دیگری را در مورد کلمات کلیدی مرتبط ارائه می دهند.
- از یک نام و وابستگی سازمانی یکسان و ثابت در تمام مقالات استفاده کنید: استفاده از نام یکسان در تمام مقالاتتان و حتی استفاده از کد ارکید، یافتن همه آثار منتشر شده شما را برای دیگران آسانتر میکند. این کار به سایر پژوهشگران کمک میکند تا شما را به راحتی پیدا کرده و به پژوهشهایتان ارجاع دهند.اگر نام شما بسیار رایج است، یا نام شما با تغییرات مختلف نوشته میشود، بهتر است یک شناسه یا نام منحصربهفرد مانند کد ارکید دریافت کنید و آن را به مقالات خود پیوند دهید.
میتوانید کد ارکید خود را در امضای ایمیل خود قرار دهید و آن شناسه را به لیست انتشارات خود پیوند دهید تا هر کسی که برای او ایمیل میزنید به مقالات منتشر شده شما دسترسی داشته باشد. نکته بعدی، در خصوص وابستگی سازمانی است. فرض کنید در مقالات اخیر خود از دو یا سه وابستگی متفاوت استفاده کردهاید. این موضوع ممکن است برای دیگران ایجاد سردرگمی کند که با کدام وابستگی میتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. پس، در همه مقالات تنها از یک وابستگی سازمانی ثابت استفاده کنید.
- در کنفرانس ها شرکت کنید: این روزها کنفرانسهای آنلاین و آفلاین مختلفی برگزار میشود و شرکت در کنفرانسهای مرتبط، فرصت عالی برای جلب توجه به کار شما خواهد بود. این رویدادها میتوانند به شما در ایجاد ارتباط جدید، گسترش شبکه و دریافت بازخورد در مورد کار شما کمک کنند.
لذا توصیه می شود برای شرکت در یک کنفرانس معتبر تلاش کنید و برخی از پیشرفتهای تحقیقاتی خود را ارائه دهید یا یک پیشچاپ منتشر کنید. شرکت در کنفرانس و چاپ مقاله کنفرانسی به شما امکان می دهد انتظارات را در مورد تحقیقات خود ایجاد کنید و تأثیر و علاقه ای را که به خودی خود ایجاد می کند، ببینید.
- داده های خود را به اشتراک بگذارید: برخی شواهد وجود دارد که نشان می دهد به اشتراک گذاشتن داده های شما می تواند تعداد استنادات شما را افزایش دهد. به اشتراک گذاری داده ها در وب سایت های اشتراک گذاری داده مانند figshare یا SlideShare یا مخزنهای دیگر و ارائه لینک به مقالات منتشر شده شما، می تواند باعث افزایش سایتیشن مقاله شود.
این رویکرد باعث افزایش شفافیت و باز تولید پذیری کار شما میشود و در عین حال میتواند انگیزه پژوهشگر دیگری برای استفاده مجدد از دادههای شما را افزایش دهد. داده های خود را میتوانید به عنوان فایلهای تکمیلی در کنار مقاله خود بارگذاری کنید.
همه این موارد نشان میدهند که کار شما چقدر جامع است و می تواند توجه دیگران برای خواندن مقاله شما را جلب کند. این جلب توجه می تواند منجر به افزایش سایتیشن مقاله شود. پیوند دادن مقالات به داده های پشتیبانی کننده آنها در یک مخزن باعث افزایش ۲۵ درصدی میانگین سایتیشن مقاله می شود. این همبستگی مستقل از ضریب تأثیر مجله است.
خرید سایتیشن هدفمند، مسیر دیده شدن مقالات شما را هموار میسازد.
از خدمات تخصصی افزایش سایتیشن ما بهرهمند شوید و تأثیر علمی مقاله خود را تقویت کنید.
- مقاله خود را در مجلات با دسترسی آزاد چاپ کنید: تحقیقات خود را به راحتی قابل یافتن کنید، به ویژه برای موتورهای جستجوی آنلاین. مجلات دسترسی آزاد، مقالات منتشر شده را به صورت رایگان در اختیار همه پژوهشگران قرار میدهند. بنابراین، با استفاده از منابع دسترسی باز میتوانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. چاپ مقاله در مجلات دسترسی آزاد، در افزایش سایتیشن مقاله، تأثیر بسزایی دارد.
با این حال، ممکن است مقاله شما در یک مجله غیر دسترسی آزاد منتشر شود که رایگان نیست و برای دیگران قابل دسترسی نمیباشد. با وجود این، شما میتوانید با اشتراک گذاری نسخه پیش چاپ یا پس چاپ مقاله خود در مخزن های مناسب، دسترسی به آن را افزایش دهید. اما قبل از اشتراک گذاری، باید سیاست های حق تکثیر مجله را مطالعه کنید. در صورتی که هیچ مانع قانونی وجود نداشته باشد، میتوانید آن را به اشتراک بگذارید و تعداد خوانندگان و سایتیشن مقاله در گوگل اسکالر را افزایش دهید.
- مقالات خود را در مجلات با ضریب تأثیر بالا چاپ کنید: برای به حداکثر رساندن تأثیر بالقوه تحقیقات خود، انتشار در مجلات معتبر با نرخ استناد بالا را هدف قرار دهید. انتخاب مجله با ضریب تأثیر بالاتر، موجب افزایش سایتیشن مقاله می شود.
- مقاله خود را در مجلات پرمخاطب منتشر کنید: ممکن است مجلات برتر با ضریب تأثیر بالا وسوسه کننده به نظر برسند، اما یک مجله با ضریب تأثیر مناسب که به درستی نمایه سازی شده است و مخاطبان زیادی دارد، معمولاً بیشترین استناد را به دست می آورد. شماره های ویژه مجلات اغلب به خوبی خوانده و استناد داده می شوند.
- به مقالات همکاران خود استناد کنید: به تحقیقات مرتبط توسط سایر پژوهشگران در زمینه خود اذعان کرده و به همکاران خود استناد کنید تا تعامل خود را با جامعه علمی نشان دهید و به طور بالقوه، استنادهای متقابل را جذب کنید. به دلیل ادب و قدردانی به اندازه ارتباط و کیفیت اثر ارجاع داده شده، استنادها باعث ایجاد استنادهای متقابل می شوند.
- تا حد امکان منابع بیشتری را در مقاله خود بگنجانید. هر چه لیست منابع طولانی تر باشد، تعداد استنادها بیشتر می شود. مقالات بلندتر به طور کلی نسبت به مقالات کوتاهتر بیشتر مورد استناد قرار می گیرند. لذا، برای افزایش سایتیشن، سعی کنید شما هم به مقالات همکاران خود استناد دهید.
- با نویسندگان بینالمللی همکاری کنید: تجزیه و تحلیل سایتیشن گوگل اسکولار، نشان میدهد که مقالات با نویسندگان همکار بین المللی، چهار برابر بیشتر از مقالات بدون نویسندگان همکار بینالمللی، استناد دریافت میکنند. با سایر محققان در سراسر جهان همکاری کنید و مقالات خود را با آنها به صورت مشترک تالیف کنید.
تحقیقات مشترک و مقالات با تالیف مشترک بیشتر از تحقیقات و نوشته های انفرادی استناد می گیرند. همکاری های بین المللی به ویژه برای افزایش تعداد استنادها مفید هستند، همانطور که مقالاتی که با محققان معتبر و تاثیرگذار به صورت مشترک نوشته شده اند.
- همکاری با محققان از رشتههای دیگر را گسترش دهید: با محققان از رشتهها و مؤسسات مختلف همکاری کنید تا دامنه تأثیر کار خود را گسترش دهید و امکان دیده شدن مقاله خود را افزایش دهید. همکاری با محققان از رشته های مختلف، می تواند در افزایش سایتیشن مقالات تأثیر بسزایی داشته باشد.
- الگوهای سایتیشن در زمینه کاری خود را آنالیز کنید: به منظور افزایش ارجاع به مقاله، باید الگوهای استناد فعلی در زمینهی خود را بررسی کنید. از ابزارهایی مانند Web of Science برای شناسایی مقالات با استناد صفر و مقالات با استناد بالا برای مجله خود و رقبای اصلی خود استفاده کنید.
این تحلیل را فقط در پنجرهی دوساله ضریب تأثیر (اگرچه میتواند مفید باشد) متمرکز نکنید، بلکه به روندهای بلند مدت نگاهی بیندازید تا چرخه کامل عمر مقالات در زمینهی خود را ببینید. این تحلیل به شما موضوعاتی را که به خوبی مورد استناد قرار میگیرند نشان میدهد، به شما کمک میکند تا هر موضوع نوظهوری را شناسایی کنید و حتی انواع مختلف مقالات را برای دیدن اینکه کدام قالبها به خوبی و به بدی مورد استناد قرار میگیرند، مقایسه کنید.
- استفاده از رسانههای اجتماعی برای افزایش سایتیشن مقاله: اهمیت رسانههای اجتماعی در جنبههای مختلف زندگی ما غیرقابل انکار است؛ این ابزارها برای افزایش سایتیشن مقاله هم عالی هستند. از کانالهای رسانههای اجتماعی مانند ResearchGate، LinkedIn، Research Square و .. برای به اشتراک گذاشتن لینک مقاله خود با خوانندگان بالقوه استفاده کنید. این فعالیتها به مقاله شما کمک میکند تا مخاطبان بالقوه بیشتری را جذب کند.
در شبکه های اجتماعی دانشگاهی مانند Academia.edu و ResearchGate عضو شوید. پروفایل های حرفه ای ایجاد کنید. وب سایت دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی شما مکان آشکار برای این کار است، اما یک پروفایل در Academia یا LinkedIn که شامل لیستی از انتشارات باشد نیز می تواند خوانندگان را به مقالات شما هدایت کند. یک پروفایل همچنین می تواند به شما در مدیریت نحوه فهرست شدن شما و مقالاتتان کمک کند، و یک پروفایل Google Scholar نمونه عالی از این نوع است.
از وبلاگ ها و پادکست ها برای تقویت بحث و انتشار تحقیقات جاری خود استفاده کنید. وبلاگ نویسی در مورد مقاله ای که به تازگی منتشر کرده اید، راهی عالی برای تبلیغ مقاله شما با اطلاع رسانی به مردم در مورد تحقیقات و اهمیت آن است. ممکن است بخواهید وبلاگ خود را راه اندازی کنید و خوانندگان جدیدی به دست آورید یا وبلاگ های مهمان را در سایت های معتبر که از قبل خوانندگان مشتاق دارند، انجام دهید.
از پلتفرمهایی مانند توییتر، لینکدین برای به اشتراک گذاشتن تحقیقات خود با مخاطبان گستردهتر، تعامل با همکاران دانشگاهی و همکاران احتمالی استفاده کنید. خبر پذیرش نهایی مقاله اخیر شما برای انتشار در یک مجله علمی عالی ممکن است در یک توییت اعلام شود، در حالی که لینک به مقاله نهایی پس از انتشار می تواند در یک پست فیس بوک به اشتراک گذاشته شود و منجر به افزایش سایتیشن مقاله شما شود.
- با روزنامه ها و مجلات علمی همکاری کنید: برای تبلیغ نتایج اصلی تحقیقاتی که می تواند بر عموم مردم تأثیر بگذارد، با روزنامه ها و مجلات علمی با ارزش همکاری نزدیک داشته باشید. شما هرگز نمی دانید استناد بعدی شما از کجا نشأت می گیرد.
- کار خود را به طور فعال تبلیغ کنید: با سایر پژوهشگران در مورد مقاله خود صحبت کنید، حتی کسانی که در حوزۀ شما نیستند. نسخههایی از مقاله خود را برای پژوهشگرانی که ممکن است علاقهمند باشند، ایمیل کنید. یک وبلاگ یا وب سایتی اختصاصی برای تحقیقات خود ایجاد کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
- در جوامع و شبکههای استناد مشارکت کنید: به جوامع و شبکههای استناد مرتبط با حوزه کاری خود بپیوندید، به طور فعال در بحثها مشارکت کنید و تحقیقات خود را به اشتراک بگذارید تا پتانسیل افزایش سایتیشن مقاله را افزایش دهید.
- به انتقادات پاسخ سازنده دهید: به انتقادات و نظرات در مورد کار خود به صورت حرفهای پاسخ دهید و از بازخوردها برای بهبود کیفیت و تأثیر تحقیقات خود استفاده کنید.
موسسه دانش پژوه، خدمات حرفه ای و گسترده ای در زمینه افزایش سایتیشن مقالات ارائه می دهد. برای بهره مندی از خدمات افزایش سایتیشن مقاله و خرید سایتیشن، با ما تماس بگیرید. خرید سایتیشن مقاله، در وقت شما صرفه جویی کرده و افزایش سایتیشن مقاله شما را تضمین میکند.